Sigita Žuklijienė: didžiuojuosi, kad esu mokytoja

Sigita Žuklijienė yra 5–8 klasių EMA matematikos užduočių recenzentė, daug metų dirbanti ir savo darbu besididžiuojanti matematikos mokytoja. Entuziazmu, gera nuotaika ir nuoširdumu trykštanti Sigita, matematikės kelią pasirinko neatsitiktinai. Mokytoja buvo ir jos mama, todėl pašnekovė svajojo sekti mamos pėdomis. O kai rinkosi, kurio dalyko mokytoja būti, dvejoti ilgai nereikėjo – rinkosi tokį, kurį gebėtų gerai paaiškinti savo mokiniams.


Esate Matematikė iš didžiosios raidės. Ką jums reiškia matematika gyvenime? Kaip susiklostė kelias iki jos?

Matematika, visų pirma, yra logika, sąsaja tarp sąlygų ir išvadų. Visas gyvas ir negyvas pasaulis grįstas matematinėmis funkcijomis. Mano mama yra mokytoja, todėl ir aš norėjau tapti mokytoja. Mokomąjį dalyką rinkausi tokį, kurį geriausiai sugebėčiau perteikti vaikams. Labai džiaugiuosi savo pasirinkta specialybe ir didžiuojuosi, kad esu mokytoja.


Kokie mokiniai buvo Jūsų mokytojavimo pradžioje ir kokie yra dabar? Kuo skiriasi kartos?

Mokytoja dirbu jau trisdešimt devintus metus. Mokiniai visais laikais buvo skirtingi: vieni žingeidūs, kitus reikėdavo paspausti, įtikinti. Matematika sunkus dalykas, todėl ne visiems įkandama, bet aš vaikus vertinu ne pagal tai, kaip jie sugeba perprasti matematiką, o kokios asmenybės jie yra. Mano darbe svarbiausia yra geri santykiai. Manau, jei vaikai mylės ir gerbs mokytoją, tuomet stengsis mokytis jo dėstomą dalyką. Šiais, naujųjų technologijų laikais, vaikai daugiau išmano, todėl ir mokytojas turi nuo jų neatsilikti.


Kelintų klasių mokinius šiuo metu mokote?

Mūsų gimnazijoje įgyvendintas išorinis diferencijavimas, todėl vaikai nuo penktos klasės matematikos ir kitų pagrindinių dalykų mokomi laikinosiose grupėse pagal gebėjimus. Šiais metais mokau visus gabiausius 7–10 (I–II gimnazinių) klasių mokinius ir III–IV kl. matematikos išplėstinio kurso mokinius.


Kas labiausiai motyvuoja moksleivius?

Būsiu atvira. Mažesniuosius dažniausiai motyvuoja vertinimas, o vyresnieji, jau galvodami apie būsimas studijas, patys susideda prioritetus.


Recenzavote EMA. Galbūt išskirtumėte EMA pliusus ir minusus?

EMA, visų pirma, atitinka laikmetį. Vaikams EMA užduotys yra įdomios, nes jas mokiniai atlieka ne sąsiuvinyje. Manau, kad svarbiausias EMA privalumas – galimybė gauti greitą grįžtamąjį ryšį. EMA užduotys skiriasi nuo įprastų: jos šiuolaikiškos, keliančios problemas, mokančios jas spręsti, supažindinančios su aibe vaikams aktualių dalykų. Mokytojams EMA yra neįkainojamas darbo palengvinimas, išvaduojantis nuo monotoniško užduočių taisymo. Svarbu ir tai, kad iš karto galima gauti diagnostinio testo ar užduoties analizę, kas labai padeda mokymo planavimui.


Ko trūksta EMA užduotims? Kaip EMA galėtų tobulėti?

Aš ir mano mokiniai jau trečius metus dirbame su EMA ir labai tuo džiaugiamės. EMA labai padeda ne tik kiekvienoje pamokoje, bet ir ruošiantis mokinių pasiekimų patikrinimams, todėl norėčiau turėti galimybę sudaryti užduočių rinkinius iš visų temų. Taip pat norėčiau, kad aštuntų klasių mokiniams būtų galima skirti ne keturias, o daugiau užduočių.

Mokytojai manęs klausia apie EMA ir ją visada rekomenduoju. Mūsų gimnazijos visų pradinių klasių, matematikos, lietuvių kalbos, gamtos ir žmogaus mokytojos jau ne pirmus metus dirba su EMA. Savo patirtimi dalinuosi ir vedu mokymus kitų mokyklų mokytojams.


Ką palinkėtumėte tiems mokytojams, kurie atsisako net prisiliesti prie EMA aplinkos?

Pirmiausia, mokytojams linkėčiau pabandyti EMA. Visi tie, kurie pabandė, nei vienas neatsisakė. Vadinasi, tai labai geras produktas.


Daugiau interviu čia.